Visie

 

Persoonlijk, Karakteristiek en Representatief

 


Dat zijn de drie karakter begrippen waar wij bij
Do in the Branding voor staan en die wij meenemen in elke campagne die we ontwikkelen, elke letter die wij schrijven en elke klik die wij generen. 

Door onder andere digitalisatie en globalisatie, is er in de economie van vandaag een overvloed aan keuzes en informatie waardoor het lastig kan zijn om niet in de menigte te verwijnen. De kunst is daarom niet om 'het wiel opnieuw uit te vinden', maar ligt deste meer bij het differentiëren en uitdragen van jouw Unique Selling Points (USP's).

Dat klinkt voor vele vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Niet voor ons!

Bij DITB geloven we in een 3-stappenplan voor een succesvolle en duurzame vestiging van het merk van je bedrijf. Beginnend met, jawel, the magic words: 'Brand Management'.

Uiteindelijk hebben consumenten en organisaties (vrijwel) altijd keuze uit verschillende aanbieders. En zelfs al kijken wij (als de echte Hollanders die we zijn) dan vaak als eerste naar de prijs, danwel de prijs-kwaliteit verhouding. Toch is erg bepalend in (voornamelijk) consumenten gedrag. Er wordt vaak uitgegaan van een rationele denkwijze. Niets is echter minder waar. Mensen laten zich eenmaal (onbewust) graag leiden door gevoel. Een van de belangrijkste aspecten in het maken van een keuze uit verschillende aanbieders is daarom onbewust vaak op basis van herkenning en belangrijker, we vertrouwen op iets waar we ons mee kunnen identificeren. Daarvoor zijn we immers mensen (lees kuddendieren) of robots! Brand Mangement is daarom een cruciaal startpunt voor het uitrollen van een succesvolle marketing strategie en het bouwen van een merk en naamsbekendheid.

Naast de bekende prijs-kwaliteit verhouding en segmentering van je product, is je Unique Selling Point; hetgeen dat je uiteindelijk differentieert van je concullega's. En het mooie is, voor personalisering van een bedrijf is geen zware investering nodig! Het bedrijf bestaat immers als het goed is al uit mensen met een gedeelde, of op z'n minst overeenkomende, bedrijfs-, product- of servicegerelateerde passie en/of interesse. Het enige dat je nog staat te doen is dit op een representatieve manier delen met de rest van de wereld. En met het herkennen, omvatten en blootleggen van het bedrijfskarakter, helpen wij je maar al te graag op weg!

Eerst zien, dan geloven? Ja, graag!

Bij DITB verwachten wij niets anders van onze (potentiële) partners dan een kritische blik. Dat houd ons scherp! Bekijk daarom bijvoorbeeld eerst wat we tot nu toe hebben mogen betekenen voor onze vrienden.